LetS jOiN

Aug 21, 2010

chapter 16 : donat keras kematu

wow....memang menarik r donat aku uat mlm td....agak2 klu ak baling kat anjing.....anjing tu pon boley mati....gile keras!!!!membazir je tepung 1.5kg....isyh

resepi terbaik donat izzati - ade ke patut aku pegi bancuh mauripan tu dengan air panas.....mampus r segala yeastny (ie bhsa chemistrynya....yeast has been denatured).sia-sia sudah miss fatimah ajar aku chemistry slama ni....hish

uli punya uli....bentuk punya bentuk....mas dan aku "pesal donat ni xkembang2???"
ni mst idea bernas aku membancuh yeast pki hot water td,...terima kasih betul kepada otak aku T__T

at last....aku penyekkan donatnya...da cam lempeng ak tengok....lantak r...
hanis dtg dengan penuh harapan nk makan donat aku....
"eyh....cam kuih maryam la!!!!".....suda....kuih maryam pulak.....
xpena2 plak ak dengar de kuih name maryam....

layan je la....da aku yang buat kan....so aku bagi kuih lenyek 2 kuih izzati.....woot2~

p/s: reminder....klu anda nk main masak2...pastikan anda sure apa yang anda patut buat....if not...end up like me...wakakakaka.....expected outcome did not achieve....hampa skali lagi...

xp2...next time aku try ag....tp wat bende lain...haha...nk tengok kemusnahan apa lagi yang aku bakal buat....

sekian...

No comments:

Post a Comment